FAQ

PROCEDURA ODZYSKIWANIA DANYCH

Jak wygląda proces odzyskiwania danych?

Proces odzyskiwania danych zawsze rozpoczynamy od wykonania diagnozy. Na tej podstawie stwierdzamy, z jakim problemem przyszło nam się zmierzyć, jakiej metody musimy użyć oraz wyceniamy usługę. Wtedy klient podejmuje decyzję czy kontynuujemy pracę. Można zrezygnować z dowolnego powodu. Odzyskane dane nagrywamy na nośnik i przekazujemy klientowi do punktu w wybranym mieście lub za pośrednictwem kuriera.

Ile czasu trwa odzyskanie danych?

Czas odzyskiwania danych zależy od skomplikowania przypadku oraz metody której musimy użyć. Czas wykonania takiej usługi może się wahać pomiędzy 2 a 14 dni roboczych (w szczególnych przypadkach czas ten może zostać wydłużony o czym klient jest na bieżąco informowany).

Czy na etapie ekspertyzy wiemy, jakie dane można odzyskać?

Ekspertyza ma na celu dobranie metod, narzędzi i algorytmów. Aby zobaczyć jakie dane mamy do odzyskania musimy je rzeczywiście odzyskać. Nasi technicy widzą dane w systemie binarnym w postaci zer i jedynek. Nie przeglądamy konkretnych danych klientów, gdyż jest to Państwa prywatna własność, a my w regulaminie zobowiązujemy się do zachowania poufności danych.

Czy jak przyniosę nośnik to od razu będzie wiadomo, czy można odzyskać dane?

Proces zawsze rozpoczynamy od wykonania ekspertyzy i na jej podstawie jesteśmy w stanie określić możliwość odzyskania danych. Ekspertyza trwa w zależności od wybranego trybu od kilku godziny do 7 dni roboczych.

Czy używamy innych metod w przypadku szybszej ekspertyzy?

Metody odzyskiwania danych dobierane są indywidualnie do każdego przypadku niezależnie od wybranego trybu. Tryb ekspresowy umożliwia realizację zlecenia poza kolejką, również po godzinach pracy techników i w weekendy. Zlecenia w trybie ekspresowym traktujemy priorytetowo.

Czy mam nośnik straci gwarancję?

W przypadku uszkodzeń logicznych, jeśli nie ma konieczności ingerowania w mechaniczne elementy nośnika, gwarancja nie powinna zostać utracona.

W przypadku uszkodzeń, które wiążą się z otwarciem obudowy nośnika gwarancja zostaje utracona.

Czy zachowujemy poufność danych?

Oczywiście, poufność danych jest fundamentem naszej działalności. Zobowiązujemy się do tego w naszym regulaminie. Jeśli jest taka potrzeba możemy podpisać oddzielną umowę poufności zaproponowaną przez Klienta.

Czy mogę być obecny przy odzyskaniu danych?

Ze względów bezpieczeństwa danych nikt nie ma wstępu do Laboratorium oprócz upoważnionych techników. W związku z tym nie można być obecnym podczas procesu odzyskiwania danych.

Czy dane są odzyskiwane na miejscu?

Mamy 2 Laboratoria w Warszawie i w Bielsku-Białej, gdzie transportowane są wszystkie nośniki z punktów przyjęć.

Dlaczego mam wybrać Was, a nie konkurencję?

Jako jedna z nielicznych firm w Polsce posiadamy własne, profesjonalne laboratorium wyposażone  w sprzęt najnowszej generacji oraz techników z wieloletnim doświadczeniem. Dzięki temu możemy pochwalić się bardzo wysoką skutecznością i odzyskać dane w przypadkach, w których inne firmy rozkładają ręce.

KOSZTY

Ile kosztuje odzyskiwanie danych?

Cena odzyskiwania danych różni się w zależności od metody, której musimy użyć w określonym przypadku. Po wykonaniu diagnozy bezpośrednio z klientem kontaktuje się technik, który przedstawia całkowity koszt wykonania usługi. Na tym etapie, klient może odstąpić od usługi. Koszty odzyskiwania danych zaczynają się od 1200 zł netto w górę w zależności od poziomu skomplikowania procesu. Więcej informacji znajdziesz w cenniku.

Od czego zależy cena odzyskiwania danych?

W przypadku nośników uszkodzonych mechanicznie, cena jest zależna przede wszystkim od rodzaju uszkodzenia, stopnia tych uszkodzeń, części zamiennych jakie będą musiały być wykorzystane podczas przeprowadzania usługi odzyskiwania danych.

W przypadku uszkodzeń logicznych bardzo duży wpływ na cenę ma rodzaj oprogramowania, wersja androida/iOSa, parametry urządzenia.

Dlaczego ceny odzyskiwania danych są tak wysokie?

Ceny odzyskiwania danych nie należą do najniższych ze względu na wiele różnych czynników:

  • bardzo wysoki koszt profesjonalnych certyfikowanych narzędzi, algorytmów i aktualizacji
  • narzędzia i oprogramowanie są bardzo często sprowadzane z zagranicy
  • utrzymanie profesjonalnie wyposażonego laboratorium, wraz z clean roomem umożliwiającym pracę w sterylnych warunkach
  • specjaliści zajmujący się odzyskiwaniem danych muszą nieustannie podążać za rozwojem technologii i szkolić się głównie zagranicą
  • koszt wykorzystywanych części zamiennych, zwłaszcza tych trudno dostępnych i sprowadzanych czasem nawet z innego kontynentu
  • w trybie ekspresowym to również czas pracy zespołu po godzinach, również w weekendy

Czy cena zależy od ilości danych?

Zazwyczaj 80% ceny zależy od dobranej metody i wykorzystywanych narzędzi.

Około 20% ceny zależy od ilości danych zapisanych na danym nośniku.

Dlaczego nie ma stałego cennika?

Każdy przypadek jest wyceniany indywidualnie ze względu na ogromną ilość i różnorodność parametrów, które wpływają na poziom skomplikowania odzyskiwania danych. Każde uszkodzenie jest inne, każdy nośnik jest inny, dlatego przeprowadzamy ekspertyzę, która jest bezpłatna. Dopiero na jej podstawie, Klient podejmuje decyzję, czy działamy dalej.

Czy jeśli nie uda się odzyskać danych usługa coś kosztuje?

Proces skanowania pamięci nośnika jest usługą, która wiąże się nie tylko z czasem pracy techników i sprzętu, ale również bardzo często z zakupem części zamiennych. W rzadkich przypadkach proces skanowania pamięci może wiązać się z ryzykiem niepowodzenia, mimo zaangażowania ogromnej ilości pracy, czasu i zasobów w proces odzyskania danych. W takiej sytuacji, Klient jest zawsze na bieżąco informowany.

Klient rozlicza się za wykonanie usługi odczytu pamięci. Laboratorium Danych oświadcza, że odzyskuje wszystko, co znajduje się w pamięci nośnika, jednak nie przegląda danych klientów. Jeśli jakiś danych nie udało się odzyskać oznacza to, że zostały one bezpowrotnie utracone z pamięci nośnika (np. w skutek nadpisania innymi danymi) i żadna inna firma nie będzie w stanie ich odzyskać.

Jeśli ekspertyza nośnika wykaże, że nie ma możliwości technicznych wykonania procesu skanowania pamięci, wtedy klient nie ponosi żadnych kosztów i nośnik zostaje do niego odesłany.

Ekspertyza w trybie ekspresowym jest płatna przed wykonaniem usługi niezależnie od wyniku ekspertyzy.

PRZEKAZANIE I ODBIÓR NOŚNIKA

Gdzie mogę przekazać nośnik do diagnozy?

Jesteśmy w takich miastach jak: Kraków, Katowice, Bielsko, Warszawa, Wrocław, Rzeszów, Poznań, Bydgoszcz, Lublin, Częstochowa – więcej informacji znajdziesz na stronie  Kontakt.

Jeśli tak byłoby wygodniej możemy zamówić kuriera bezpłatnie, który przyjedzie po odbiór nośnika bezpośrednio pod wskazany adres.

Możemy również wygenerować etykietę do Paczkomatu inPost – wtedy można nadać nośnik w dowolnym Paczkomacie.

W jaki sposób mogę odebrać nośnik?

Nośnik można odebrać osobiście w jednym z naszych dwóch Laboratoriów (Warszawa, Bielsko-Biała) lub za pośrednictwem Kuriera/Paczkomatu inPost. Odesłanie nośnika odbywa się na koszt klienta.

Czy mam dostarczyć nośnik z kartą SIM/ładowarką/kablem?

Nie potrzebujemy żadnych akcesoriów do nośników typu kable, ładowarki do telefonów/laptopów.

Nie potrzebujemy karty SIM – można ją wyciągnąć, przełożyć do innego urządzenia i w na spokojnie korzystać z innego telefonu.

Jak są przekazywane odzyskane dane?

Odzyskane dane nagrywamy na nośnik dostarczony przez klienta na etapie składania zlecenia lub w trakcie jego trwania. Istnieje również możliwość nabycia u nas pendrive’a lub dysku przenośnego.

JAKIE DANE MOŻNA ODZYSKAĆ?

W jakim przypadku można odzyskać dane?

Odzyskiwanie danych jest możliwe w przypadkach takich jak:

  • zalanie urządzenia
  • zawirusowanie
  • upadek
  • uszkodzony wyświetlacz, obudowa
  • uszkodzona płyta główna
  • przegrzany nośnik
  • wygięcie nośnika
  • porysowana płyta
  • złamanie nośnika
  • samoistne wykasowanie się danych
  • prośba o formatowanie
  • urządzenie nie włącza się

Poradzimy sobie nawet z najgorszymi przypadkami!

Jakie dane można odzyskać?

Wszystkie, które znajdowały się w pamięci nośnika

  • bazy danych,
  • dokumenty firmowe,
  • zdjęcia,
  • projekty graficzne,
  • pliki audio,
  • filmy video,
  • pliki excel, pdf, word itp.
  • kontakty
  • smsy, mmsy
  • spis połączeń
  • dane z aplikacji
  • dane lokalizacyjne GPS,
  • miejsce logowania do wi-fi
  • wiadomości email
  • wiadomości Whatsapp

…i wiele wiele innych!

Czy można odzyskać dane sprzed kilku lat?

Jeżeli urządzenie, na którym znajdują się dane nie było używane lub było użytkowane w stopniu umiarkowanym, a dane nie zostały nadpisane mamy możliwość odzyskania ich.

Czy można odzyskać skasowane dane?

Skasowane dane są możliwe do odzyskania, jednak istnieje kilka wyjątków od tej reguły.

PRZYWRÓCENIE DO USTAWIEŃ FABRYCZNYCH

W przypadku sformatowania, przywrócenia telefonu do ustawień fabrycznych (dotyczy to najnowszych modeli oraz na bieżąco aktualizowanych) istnieje duże ryzyko bezpowrotnej utraty danych. Szanse na odzyskanie danych są 50%/50%.

Jeśli są to ważne dane, można podjąć próbę, jednak należy się liczyć z tym, że nasze laboratorium wykona usługę odczytania pamięci nośnika, a Klient nie otrzyma tego, czy był zainteresowany. Dlatego najczęściej w takich przypadkach proponujemy rozliczenie 30% / 70%. Czyli zaczynamy pracę nad nośnikiem po wpłacie 30% kwoty, natomiast pozostałe 70% tylko w przypadku powodzenia.

NADPISANIE DANYCH

Nie ma możliwości odzyskania nadpisanych danych. Jeśli użytkownik po skasowaniu danych korzysta z danego urządzenia, istnieje ryzyko nadpisania danych. Polega to na tym, że w miejscu starych danych mogą zostać zapisane nowe dane, przez co stare znikają bezpowrotnie. Odpowiada za to kontroler pamięci, który może (lecz nie musi) zapisać nowe dane w miejscu starych – jest to kwestia losowa. Jedno jest pewne, jeśli po skasowaniu danych zapiszemy 100% pamięci nowymi danymi – nie ma możliwości, by pozostał jakikolwiek ślad po starych danych. Jeśli jednak zapiszemy tylko część pamięci – zawsze jest szansa, że przynajmniej część plików uda się odzyskać.