Odzyskiwanie Bazy Płatnik

Specjalizujemy się w odzyskiwaniu bazy Płatnik

Płatnik to darmowy program umożliwiający płatnikom ZUS tworzenie, weryfikację i wysyłanie dokumentów do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Z programu Płatnik może korzystać każda osoba i firma zobowiązana do rozliczania się z ZUS-em. Jedynym warunkiem jest praca na systemie Microsoft Windows. Wszystko wydaje się proste, a możliwość przesyłania dokumentów rozliczeniowych w sposób elektroniczny jest ułatwieniem dla setek tysięcy płatników.

Problemy pojawiają się jednak w przypadku utraty danych z Płatnika. W związku z tym, że Płatnik jest programem instalowanym bezpośrednio na komputerze użytkownika, działania takie jak aktualizacja programu czy sformatowanie dysku mogą prowadzić do usunięcia informacji z bazy. Odzyskiwanie bazy Płatnik to jedna ze specjalności Laboratorium Danych. W sieci można znaleźć wiele poradników dotyczących samodzielnego odzyskiwania bazy Płatnik, jednak działania te nie zawsze są skuteczne, a niekiedy mogą być szkodliwe.

Przyczyny utraty danych z bazy Płatnik

Jedną z najczęstszych przyczyn utraty danych z Płatnika jest nieprawidłowo przeprowadzona aktualizacja. Na stronie internetowej ZUS znajdziemy ostrzeżenie, by przed pobraniem nowej wersji programu wykonać kopię zapasową bazy danych i upewnić się, że znamy jej lokalizację oraz hasło dostępu. Nie należy bagatelizować tej cennej wskazówki, gdyż uaktualnienie Płatnika bez wykonania kopii zapasowej może prowadzić do utraty danych. Kopię możesz wykonać samodzielnie przy użyciu kreatora migracji bazy roboczej MS Access lub MS SQL.

W związku z tym, że w trakcie kopiowania dochodzi do konwersji, pamiętaj o tym, by do nazwy bazy dodać numer wersji programu Płatnik, np. 10_02_002 (bez kropek).

Tworzenie kopii dla Microsoft Access

  1. Otwórz program Płatnik.

  2. Z górnego menu wybierz opcje Administracja > Ustawienia bazy danych > Baza > Migracja bazy danych.

  3. Zaznacz typ bazy danych (Microsoft Access), do której zostaną skopiowane dane i kliknij Dalej.

  4. Wybierz lokalizację pliku z bazą (poza programem Płatnik).

  5. Podaj nazwę bazy danych i hasło dostępu (bez polskich znaków).

  6. Kliknij Utwórz.

  7. W wyskakującym oknie zaznacz opcję Ustaw utworzoną bazę jako bazę roboczą.

Tworzenie kopii dla Microsoft SQL Server

  1. Otwórz program Płatnik.

  2. Z górnego menu wybierz opcje Administracja > Ustawienia bazy danych > Baza > Migracja bazy danych.

  3. Zaznacz typ bazy danych (Microsoft SQL Server), do której skopiowane zostaną dane i kliknij Dalej.

  4. Wskaż nazwę serwera SQL i bazy danych (bez polskich znaków). Nazwa musi zawierać nazwę stacji, na której zainstalowany jest serwer SQL, np. KomputerBiurowy\Platnik2005.

  5. Zaznacz opcję Użyj autoryzacji istniejącego konta użytkownika bazy SQL Server.

  6. Wprowadź login i hasło.

  7. Kliknij Utwórz.

  8. Ponownie wybierz opcję Użyj autoryzacji istniejącego konta użytkownika bazy SQL Server i kliknij Dalej.

  9. Ponownie podaj login i hasło.

  10. Kliknij Utwórz.

  11. W wyskakującym oknie zaznacz opcję Ustaw utworzoną bazę jako bazę roboczą.

Samodzielne odzyskiwanie bazy Płatnik – czy to bezpieczne?

1 stycznia 2019 roku wprowadzono nową wersję programu Płatnik 10.02.002, dlatego obecnie nie można już korzystać ze starej wersji Płatnik 10.01.001. Aktualizację programu należy przeprowadzić samodzielnie przy użyciu instalatora, który dostępny jest do pobrania ze strony ZUS. Samodzielne przeprowadzenie aktualizacji dla niektórych użytkowników może być jednak kłopotliwe ze względu na konieczność wykonania kopii zapasowej i ryzyko utraty danych w przypadku popełnienia błędu. Jeśli obawiasz się, że Twoje dane mogą przepaść, zleć wykonanie aktualizacji specjalistom. Jeśli natomiast utraciłeś dane z bazy programu Płatnik, nie szukaj pomocy na forum, lecz powierz swój problem kompetentnym ekspertom z Laboratorium Danych.

Odzyskiwanie bazy Płatnik – forum czy laboratorium?

Użytkownik sformatował dysk i dokonał archiwizacji Płatnika. Podczas ponownej instalacji programu pojawił się problem z odtworzeniem bazy danych i wyskoczył komunikat: „Wskazana baza jest bazą archiwum i nie może być wybrana jako baza robocza”. Zamiast stworzyć kopię zapasową, użytkownik dokonał archiwizacji, a następnie szukał pomocy na forum internetowym. Problem w tym, że każdy forumowicz ma własne pomysły i doświadczenia, a porady użytkowników nie są weryfikowane przez moderatorów. Forumowicze nie odpowiadają za korzystanie z ich rad i nie ponoszą konsekwencji za ewentualne pogłębienie awarii. Inną kwestią jest zrozumienie języka, jakim posługują się forumowicze, który często bywa skrótowy i dość specjalistyczny. Zamiast słuchać złotych rad anonimowych osób, skorzystaj z pomocy profesjonalistów. W Laboratorium Danych bierzemy pełną odpowiedzialność za odzyskiwanie bazy Płatnik, w przeciwieństwie do użytkowników forów.

Jak uchronić się przed utratą danych z Płatnika?

Alternatywą dla programu Płatnik jest ePłatnik. Dzięki temu, że ePłatnik to aplikacja internetowa obsługiwana przez przeglądarkę, użytkownik nie musi instalować na swoim komputerze żadnego dodatkowego oprogramowania. W przypadku sformatowania dysku czy uszkodzenia komputera użytkownik nie traci więc dostępu do bazy, lecz może z niej w dalszym ciągu korzystać na innym urządzeniu. Aplikacja ePłatnik przeznaczona jest dla małych i średnich przedsiębiorstw zatrudniających do 100 osób, lecz mogą z niej również korzystać osoby upoważnione przez firmę (np. księgowi i pracownicy biur rachunkowych). Aby wypróbować aplikację, wystarczy zarejestrować się w ZUS PUE, a następnie aktywować ePłatnika. Aplikacja jest na bieżąco aktualizowana i może być obsługiwana na dowolnym systemie operacyjnym z dowolną przeglądarką internetową.

Odzyskamy Twoje dane z bazy Płatnik nawet w 24 h!

Utracone hasło do programu, archiwizacja bazy, nieprawidłowo przeprowadzona aktualizacja czy kłopoty z utworzeniem kopii zapasowej to tylko kilka problemów, z jakimi zwracają się do nas użytkownicy programu Płatnik. Jeśli utraciłeś dostęp do bazy, nie działaj na własną rękę i nie testuj amatorskich sposobów znalezionych na forach internetowych. Zamiast tego powierz swój problem ekspertom, którzy szybko i bezpiecznie odzyskają Twoje dane.

Odzyskiwanie bazy Płatnik to usługa skierowana do wszystkich osób, które utraciły dostęp do archiwum dokumentów ubezpieczeniowych. Zapewniamy pełną poufność i sprawne rozwiązanie problemu. Działamy w trybie ekonomicznym (7 dni), standardowym (3 dni) i ekspresowym (24 h), a w razie potrzeby odzyskujemy dane z bazy Płatnik także po godzinach i w weekendy.

Jedyni w Polsce odzyskujemy zaszyfrowane bazy danych!

DBF, SQL, MSSQL, MySQL i inne

Diagnoza i pomoc telefoniczna 24/7

Możliwość zdalnej weryfikacji

Wysoka skuteczność

Odzyskujemy wszystkie bazy danych: Subiekt, Optima, Płatnik, Symfonia, Outlook, Thunderbird i inne.

Radzimy sobie ze wszystkimi wirusami Ransomware!

Działamy Ekspresowo!

Dzięki temu, że mamy własne laboratorium, jesteśmy w stanie maksymalnie skrócić czas realizacji zlecenia. W trybie ekspresowym pracujemy również po godzinach i w weekendy!

Door to Door Service

W dużych miastach oferujemy odbiór osobisty nośnika. Współpracujemy również z ekspresowym kurierem, który dostarczy Twój nośnik do Laboratorium jeszcze tego samego dnia!