Użytkownik sformatował dysk i dokonał archiwizacji Płatnika. Podczas ponownej instalacji programu pojawił się problem z odtworzeniem bazy danych i wyskoczył komunikat: „Wskazana baza jest bazą archiwum i nie może być wybrana jako baza robocza”. Zamiast stworzyć kopię zapasową, użytkownik dokonał archiwizacji, a następnie szukał pomocy na forum internetowym. Problem w tym, że każdy forumowicz ma własne pomysły i doświadczenia, a porady użytkowników nie są weryfikowane przez moderatorów. Forumowicze nie odpowiadają za korzystanie z ich rad i nie ponoszą konsekwencji za ewentualne pogłębienie awarii. Inną kwestią jest zrozumienie języka, jakim posługują się forumowicze, który często bywa skrótowy i dość specjalistyczny. Zamiast słuchać złotych rad anonimowych osób, skorzystaj z pomocy profesjonalistów. W Laboratorium Danych bierzemy pełną odpowiedzialność za odzyskiwanie bazy Płatnik, w przeciwieństwie do użytkowników forów.